Saturday, January 12, 2013

Life story

Assalamualaikum :(


Diary, kenapa manusia bila semakin besar semakin jahat? :( Masa baby dulu kecik comel ja. Prangai pon sejuk perut mak mengandung jaa. But now perangai sekoq2 macam babun :(( Kesian. Mungkin pengaruh kawan. Mungkin jadi nerd tu tak stai. Mungkin depa ingat jadi gangster tu akan diredhai ibu bapa? Entahla.

By the way, perempuan zaman sekarang jangan cepat terpedaya dengan laki. Masa depa tengah jatuh cinta apa semua boleh laaa depa layan hampa macam snow white, cinderella. Tapi bila dah tak suka, i'm sure depa akan tinggalkan hampa macam sampah :( Betui betui betui wei percaya wei haaaa. Time depa dah tak suka, hampa jangan terkejut tau kalau prangai depa macam babun. Sila google 'perangai perangai babun' dan anda akan lihat tiada perbezaan antara spesies ini dengan kaum lelaki, yg tidak berguna. Sesetengah ja okayyy. Contohnyeww dulu time sweet sweet moment boleh la panggil 'cyunk' 'dinda' 'baby' . Tapi bila dah tak suka boleh pulak panggil 'but*h',' bubby' etcetera. Aku dah biasa dengar perkataan ni haha tapi jarang sebut laaa. Sebab aku gadis melayu okayy. Nilai tradisi harus disemai. 

Okay btw aku tak faham betui dengan remaja. Kenapa remaja kena kapel arh? Sebab sunyi? Atau lebih tepat lagi sebab nafsu? Aiyoyooo betui2 tak faham maaa -.- Contohnya hang suka A. Tapi hang kapel dengan B. Lepas tu dok post kat pesbuk, "____ is in a relationship with _____. He's mine. Jangan kacau." Wuwowww! Dan aku pelik bila spesies2 aku semua batak kapel, aku pulak dok sibuk reject orang. Like seriously, aku rasa reject orang lagi fun xD k jahat tahap gaban. Hehe reasons aku reject? 1) Not my taste 2) Untuk apa kena terima hang? 3) Apa aku dapat kalau aku terima hang. Haaa amikaww! Kalau cukup sebab musabab haaa bagitau ja boleh la aku bawak rombongan meminang :P Btw aku rasa tak payah kot kapel, having a crush dah cukup... tu pon kacau pelajaran tak kira. Tapi kan kalau ada crush pon apa masalahnya? Kita remaja. We have the right to have fun with our life. Sementara masih mudaaa.. buat apa nak serious2. Serious2 time kahwin la. Haaa tu prinsip aku. Jangan kacau prinsip aku. Sibuk ja. Live your life laaa jangan mengacau aku punya hidup. Actually diary, post aku kali ni aku tuju kat someone. Tapi biar lah aku rasa aku mature enough so i dont need to mention dia punya nama. Cuma nasihat aku kepada orang tu, hang jangan fikiaq hang stai habih. (choyy memang nasihat pun kan xD)

:( Diary, aku tau blog ni org boleh baca (sebab aku tak reti cena nak buat private) Diary, aku takut orang akan fikiaq aku jahat melalui penulisanku ke dalam mu. I write for myself :( tapi orang zaman skarang selalu judge. Patik benci akan hal ini. Judge judge...macam la hampa terer. Judge yg paling hebat dekat akhirat la. Judge dunia buat apa. Penuh penipuan. Kbyeee *tetiba*

No comments:

Post a Comment