Friday, November 4, 2011

Assalamualaikum :3


Bertemu lg dlm entri kali ke berapa entah.. :D follower bertambah satu, hihi i likee.. btw aku bqu taw yg blog aq nie ada byk stalker. lol, awt x follow xtaw weh!! stalk ja qeja... =="


Ok entri kali nie tiada title. it's random.. saya nak berbicara mengenai bdk2 zaman sekarang yg menggunakan ayat ayat samada di facebook, twitter ataupon friendster (tudia dh lapok) dan juga myspace (xlayan!)

Okay well seriously i hate so much to see people writing shortform yg mcm errr xtaw nak describe la!
Shortform is kinda okay sbb ya lah kita type dekat computer, tangan kena laju... dan kita pon bukannya buat assignment atau folio pon yang kena type penuh ala2 budak skema. xD no offence! (type penuh lagi okay sebenaqnya)

Okay guys, girls, gays listen! LISTEN!! shortform is okay bagi saya kerana saya juga menggunakan shortform esp. time chatting or writing blog ;) 

TAPI saya TERsangat lah benci apabila saya baca tulisan tulisan yg contohnya mcm nie :


scene : (a boy wanted to ask his friend about the day)

"ayyyy, cm new aey niewy? akuywh ta cukew cngt doe aey niewy cos awex akuywh g kg, akuywh induw dyew glew lhaa.. akuywh ngkuw akuywh ta uk cngt aey niewyhhh... unx tapa lha eppy jew akuywh ngok.."




it was like 'seriously???' whatahellmen why are you writing like that? bagi aku la.. orang mcm nie GAY walaupun dia tu tough or macho...! trying to grab attentions from girls. bkn ni caranya guys.. (tringat adi kwn aku == dan juga kawannya iaitu acap aka pakwe afina)


aku tak suka gila kalau org tukaq perkataan yg sempurna gitu jadi mcm ni :



saya = cayew
hg = unx
bdk2 = dark2 (gelap ka pa)
makan = mam (nie lg rare)
awak = wak (mcm org jawa jaa)
suka = cukeww (cuka? masam kot!)
benci = mencik

and so on.... so much more tp xleh tulis sgt satgi aku muntah... sekali lg, shortform takpa tp yg atas ni aku x tahan! depa p tukaq bahasa pulokk... dan ramai mengaku kedah tulen, tp ayat kay el. ceh kata kedah piaw.


because this is my blog, so i write anything i want. x puaih hati sila chow! xD hahaha aq taw hampa semua baik2 termasuk stalker2 tuu... aku taw hampa x bt mcm ni an? an? an? -__-


ok bye nak msak pancake! sapa nak, beli. aku tak baik nak belanja. hahaha!

No comments:

Post a Comment