Monday, March 26, 2012

Judgemental

Assalamualaikum :)


Dah lama tak update blog :D Well, i am here again.
Saya tulis apa yang saya suka okay. Untuk yg sudi baca trimakaseh!

Well, saya sekarang dah jadi manusia yg belajar di high school
Kadang-kadang saya terfikir, kenapa saya dah form 4? 
Cepatnya masa berlalu . For some people maybe rasa form 4 tu biasa ja 
but for me i think while being a form 4 student is really annoying.
Subject semakin berat. Masalah hidup bertambah. Paling sedih ialah 
SEMAKIN TUA.

Muahaha i know i have to bersyukur sebab umur saya ni dikira muda gila
But i just love my childhood life :{ All of a sudden dah jadi teenager. Haihh apa2 ja laa :) 


By the way, i just wanna share my probs here. 
My first test results are kinda okay even they are not as excellent as i want.
My friends are also kind-hearted. They are having wonderful attitude. Sangat solehah :D
My classmates are awesome even kadang2 kelas tu boring. 

BUT.


I don't have my crush anymore. He's far from me day by day.
And paling teruk, i don't even know whether i have any crush or not.
Seriously babeh it's kinda hurt. 
Missing someone. Missing my friends. Missing the memories. 
OMG i miss 2011 so damn much ! :'(


"Setiap yang bertemu pasti akan berpisah. Hamba Allah ini sedar akan semua itu. 
Kebahagiaan yang muncul tidak kekal seperti yg diharapkan. 
Namun aku di sini redha dan akan terus berusaha dalam kehidupan 
Selagi hayat dikandung badan"


K ayat pasrah yg takbleh blah gila an ? Miahaha :P

Actually saya ni budak yg annoying :D 
Oh man it's not gedik. 
Just annoying. 
I'm just an ordinary girl who loves to tease people.
and loves to motivate myself.
and loves my friends.
and ANNOYING :p


Lalalala kbyeee people~ Assalamualaikum.
Kalau tk jawab dosa, kalau jawab sayang :'D




She is trying to love her life :')

Saturday, January 21, 2012



Hai u olz.. lolz :D


I have just changed my template.. okay tak? *wink wink* ;)
Macam comel je love bird ni :))


By the way saya nak post pasal info + tips today.
This post is about .... haisy *malu*

Okay la here you go !


Tips to Know if He Loves You

Don't worry damsels, here are some useful tips to know whether your mate/partner or lover really loves you or not:

  • A very obvious one when he takes interests in your matters like work schedule, it means he is really concerned with you and loves you.
  • Whenever a guy keeps a track on your habits, remembers whatever you do and say simply indicates his love for you. 
  • When a guy wants to spend more time with you, dates out with you at places of your choice and share the your favorite pastimes then he is madly in love with you.
  • When he calls you or message you just to chitchat with you means he deeply loves you and was finding any reason to talk to you. 

  • If he is really concerned about you and loves you then he would always take out time from his busy schedule. 
  • When he keeps looking you when you are around and suddenly takes off his eyes when you look at him shows he's in love with you. 

  • When he praises about you to his friends, family and others means he truly loves you.
  • His every action will make you believe he loves you.
  • If he is trying to be friendly with you and tries to make an effort to know more about you shows signs of love for you. 
  • You can make out from a person's eyes. The person in love with you has special shine in his eyes when he's talking to you.
  • You can see him everywhere. Either it's a coincidence or... he is always looking for you secretly whenever you are not around :)



Girls, don't you find those tips interesting? :)
Kalau ada at least dua or more, SURE your crush loves you
:DDD

Dah la jangan sedih sedih, kan dia dah terbukti suka anda?? 
Hahaha



Saturday, December 31, 2011

Goodbye 2011, say hi to 2012




It has been a month since i last updated my blog :)


By the way, YO people ! Assalamualaikum and a pleasant hi to all bloggers and stalkers :)


Today is 31/12/2011 and today is the last year of 2011. NOTE THIS


As the time moves, we are getting older day by day. Well, lumrah hidup actually guys.


BTW, 2011 brings me a lot of memories. Sama ada bad or cheer memories semua ada aihh haha. Same to you too right ;) *wink wink* 2011 ni mmg byk memory la..






2011 contains too much/lot/various/many/lol memories, since jan until today actually.






Well, wayback when i was fifteen. I used to love a guy who semorang dh tau. *gabai* and loving this guy bring me a lot of suffers. He already had a manis girlfie yet he still text me. I dont even know why until now. But the most saddest one is when my classmates yg x tau apa2 tu dok rajin tuduh bukan2. K i know depa x ckp but sorrrryyy...AKU BOLEH BACA FIKIRAN ORANG k. My classmates semua baik but did you know that MULUT PEREMPUAN MMG DAMN. Haha! Seriously, Perempuan perghhh bkn setakat suka gosip malah menabur fitnah (lol) k tau x semua tu dosa besaq? ckp pasai org pon dh besar dosa. K aku x ckp kt sapa2. Terasa amek :P sampai skarang aku kesal sgt dgn prangai classmates2 aku. Thanx god taun dpn kami x sekelas dh. Maybe it is too jahat to say like that but... 




TAKDAK ORG FHM PERASAAN AKU MASA TU!!!!! 






classmates2 aku mana fhm apa. depa suka ckp psai  kami dri belakang, mcm la x tau. dh 2 incident anis terasa ngn depa. aku igt satu ja, satu g lupa ah..  aku ? toksah ckp la byk juta kali dh aih terasa ngn depa. and one of the reasons anis break-up dgn ezral sbb classmates jgk tau. i don't know who and i don't want to blame anyone but seriously kami semua cerdik cerdik la xkan xleh fikiaq. Seingat aku salah satu sebab anis break ialah sbb ezral igt anis suka kt syed izzudin. and guess what? KAMI X PERNAH CKP PASAI SYED KECUALI DLM KELAS. then sapa lg nk menabur fitnah selain classmates sendiri?? It's hurt you know. aku sedih tgk muka anis masa dia break ngn ezral. Dia nanges mcm org gila tau dk? She's my fren, my besties! aku faham perasaan dia ! and the one yg sebar fitnah bkn tau apa pon. Kesian anis tau dk? ezral syg dia gila dulu~ i miss that moment. Well walaupun this is not the main reasons why depa break but this is ONE of them.  Seriously aku nanges masa type post ni. Sumpah nanges. Mmg menyesal dgn sikap classmates aku. and kalau sedaq ar aku mmg moody ckit dlm kelas and aku pagi2 aku selalu p kelas 3a2 sbb apa? sbb aku meluat classmates aku. FULLSTOP. tp classmates laki lain. depa cheerful mcm mana tah. rare sungguh ! :DD



K that's enough to story. Byk lg actually. But, yg sudah tu sudah laa.. Aku dh lupakan semua tu k. Aku x benci sapa2 pon cuma hahah kdg2 tu menyesai pon ada. Menyesai why i was staying in a4 for 3 years. Kwn ajak pindah kelas x mau masa form1. Nah sekarang hambek kau nabila ! xD *ayaq mata dh kering* so kite sembang pasai heppy2 plak



Ingat lg x masa amik PMR? tu salah satu moment masa 2011.

Ingat lagi x masa pasca pmr? tu pon memori 2011.

Ingat lagi x cikgu fuziah, cikgu azaha, ustazah, tcher selva omg. 


This was all memories. Tak boleh putar balik :) Sumpah rindu gila time kita rajin usha kot tingkap. and uhhh sarves knows everything. He's my bestfriend okay. OMAI aku nk sekelas dgn dia!!!! :'(( dia bdk baik tp dgn aku jahat gila xD  Eh apa dia baik? *tunggu sat!* Ni dialog dia dgn aku dgn nadia , 



Nadia : Sarves, pinjam buku revision sc. Nk study
Sarves : Okay, tp jgn bg dekat nabila.


Khojaq hg... xDDDD tkpa tkpa aku ingat sarves *sob sob*



And jeng3 4 minutes more countdown to 2012. Hehe and 2012 is not yet the end of the year. WHY? Because tu rahsia Allah S.W.T. "Bila kita dh tau, bkn ka tu bkn rahsia dh??" -my fren said- :D


okay aku gembira dpt 8A. Kbye nk sambut tahun baru dgn penuh keinsafan. K assalamualaikum. Merapu ler blog i nih :P

Friday, December 9, 2011

Is listening to IU-someday (ost DH) and random typing


CHILL LA BLOGGERS! Kalian amat comel , lol! 






YOU DONNO ME~~ *sila nyanyi*



Hai, lama x jumpak! Lama x update blog! Lama x bukak blog! Lama x shopping! Lama x jogging! Lama x menjahit! Lama lama jd tua =,= am i ridiculous? :P


Ok there's some people told me yg aku ni lawak =.= and aiman kta aku suka merepek. Guys, tell me.. Is this pujian? Does a girl needs to have perangai lawak yakni sense of humor?? :P Tak buruk ka kalau girls ada sifat yg sgt x gadis melayu tu? Ermm apa2 ja lah wei asalkan iman aku x goyah xD


Ouh by the way! my holiday ada yg bes ada sederhana and some ==" undescribeable.. HUHU i want to return as a 7-years-old kid so badly D: ! At that time nothing serabut kepala, enjoy saja! Waktu tu pon holiday aku terasa sgt panjang. Well, it's normal masa berjalan dgn pantas. You have know why so no need to ask. Now my time is 13 hours with laptop and the rest buat apa yg manusia selalu buat. Ok semayang x tinggai. 1 1/2 hours to cook, and sapu sampah buat jugak. JUGAK, lol! And i am strongly hate this! =,=


"i..i want to return as a kid like baby!!~" "and i keep feeling distracted ted ted ted ted" DD:


Time is one of the things that we can't want it back. It is PRECIOUS! So better do something yg berbaloi selagi masa still ada. OKAY? get it?? GOOD..!
I love to spend my time with beneficial activites. xD ehehehhehehehehehehehehhehehehehe! When we are onlining (LOL epic english), we can do many things! (epic english sec version) . Haha we can find recipes, play games, chatting, listening to the music, writing novels and others (primary school memory)

and right now something baru berlaku.

"K aku x layak utk hang, hang ada dia, aku ni sapa la sgt an?"

Well, guys open up your mind! This is not me at all :P Just fake mind thinking. FAKE!


I am thinking of making a new blog after result keluar. If result memuaskan, then i will make it. If not, NO!!!!!!!!!!!!!!!! there is no NOT! Please.... :'( i don't want bad results.. Peliz~~~


Kbye! Listen to this song :



IU mmg ada suara yg sedap woo~ Kelas kau IU~ xD


Haha (why haha?) =="
K hihi aku xdk bias pon dlm drama dream high ni. It is not because no one handsome atau x cukup cute =.= tp aku yg rsa x nk minat.. Drama ni serious bes cuma hehe jgn mrh i tau! i rasa pelakon dia berlakon kdg2 x jadi esp. taecyeon. No offence, taecyeon i love 2PM! Soohyun lak berlakon jd gila. Amazed by aku. K fullstop k bye!

Saturday, November 26, 2011

Wei people yg duduk kat dunia, dengaq sini weh :P



Haih kadang2 kan aku x faham betoi dengan perempuan. Serious, kenapa emo sangat? Semua pompuan suka emo..! Fakta nih. Cuma yg membezakannya ialah samada emo teruk atau emo sikit..


Aku, Nadia ngn Anis mmg x emo. Hehe bukan nk kata. Aku pon heran ngn kami. Kalau kami terasa or what, mmg no one akan tau selagi tak tanya. Kwn lama, cikpah pon x emo. Haha ada jgk manusia yg baguih kat dunia ni.. Kami semua ni emo sikit2 ja :P rare much


Okey sebenaqnya aku ni x mudah nak benci orang #tak tipu.. Aku selalu diajaq oleh buku2 untuk berfikiran positif.. :{ Kalau orang ingat aku benci depa, sory la noh.. Haha serious aku tak benci orang pon setakat ni. Kalau ada orang cari pasai pon aku x kan benci. Mimi ajaq aku , 'kita xbaik bersangka buruk dekat orang ya yuni'. Haha mimi oh mimi :P


So the main point is kalau ada sapa2 yg terasa tu aku mintak maaf sangat2.. Kadang2 aku jd kejam sbb pengaruh okey #bajet xD dan kadang2 apa2 yg aku tulis/cakap benda pedaihh tu bukan sbb benci, tp SAYANG :D

Dan sejujurnya aku x reti nak tulis lembut2 mcm seorang perempuan sbb aku hidup bersama seorang abang yang byk mengajaq aku perihal lelaki. No wonder la weh D: aku sangat kekok untuk menulis perkataan SAYANG, DEAR, HONEY, BABY and etc etc

Dan semestinya ayat aku untuk menegoq pon agak hermm heheh agak x fake la org kata. Ckp stai x tapis sgt tuhh.. haha tp tengok jugak, kalau pedaih sgt aku tapis la jugak. Anis Sofea pon macam ni okeyh. Kawan aku mesti la sama :P


Dan once again, klu ada yg terasa, SORRRYYY :|||


Maigod maigod Li Kiseop weh!! *goosebumps* awat dia cool sangat dlm Neverland nieyh!! weh weh dia new crush aku..! weh jgn amik! xP new crush after shim za quan :OO wohoo


p/s : seriously syumi kalau terasa sory okey.. aku x pernah benci hang. aku sayang semua kwn aku x kira kwn lama atau kwn baru >:D aku cuma x suka orang tipu aku esp untuk dptkan info. Maigod memang aku x tahan. tp aku x tahan sat ja, then okey balik.. ^___^ kbye


Sumpah aku cakap, aku benci gila stalker yg bajet dia tau semua then spread kan rumors. Serious prangai busuk gila. Yang ni lagi satu, pon aku BENCI. Pompuan mmg mulut hebiaq. Aku lebih suka kwn ngan laki dari pompuan yg prangai urhh... :G dah x tahan la wei.  After this kalau aku x tegoq hang, jgn salahkan aku. kbye bloggers, first time aku marah dkt stalker

Tuesday, November 22, 2011



Assalamualaikum :D


Hey there! first sekali, aku nak ucap tahniah kat Malaysia sbb depa menang.

HARIMAU MUDA terbaik ar!!!

Congrate. Thanks. Syabas. Terbaik. Perkataan nie masih tak cukup untuk menggambarkan perasaan rkyat Malaysia ngn pemain sebenaqnya.. Pemain lak main dgn sungguh2. Main kat tempat org beb, dengan endon dok kutuk, boo la and mcm2 lg. Kesian sgt kat pemain kita. Allah Maha Adil kan. Tgk skang nie sapa yg menang? KAMI la weh!! tp aku x dapat detect laser lg. Adakah laser diharamkan di endon? TAK MUNGKIN. tatau la mybe aku yg x perasan :3 nevermind~



Comel~~ :D Syabas yer!




Sekarang nie dh bermula cuti skolah an?? =.= aku ingat nak belajaq masak. Nk belajaq buat masakan yg berat2 mcm masak lemak cili padi or Laksa? hehe kalau belajaq yg goreng2 tu x stai. Sbb goreng2 tu bukan perlu belajaq pon sbb tu pengetahuan asas ==" Cabaran dia cumalah nak lari bg x kena minyak panas ataupon cuba utk x bg hangit. Tu jer lah! ala senang xD (choih berlagak)



Dan kemenangan Harimau telah mmbuatkan cuti aku akan jd syok. (tiba2) lalalalala bru ari pertama cuti aku dh pi bercuti kat KL~ tu kan syok? xD dan seterusnya dan seterusnya. Lg pon cuti nie spesyel sbb aku hanya perlu BERCUTI tanpa perlu study or apa ka. sbb taun dpn xtaw nak amik aliran apa :p hehe I LIKEE


Ouh by the way! mak aku suh aku p belajaq men keyboard balik kat cgu musik msa cuti nieh... LOL i likee hehehe.. (: aku sebenaqnya suka men gitar lagi doe.. xD drum pon okey XP


kesimpulannya aku suka Muslim + Baddrol + K.Fahmi (terbaik) + Nazmi Faiz xD

BYE!

Sunday, November 13, 2011

Super Fake 7







They dance nicely. But not as good as SNSD. They can dance, but not softly. They didn't as pretty as SNSD. Sorry to say that ! I hate a copycat, okay? If they want to be famous, then make a MV. Don't be a copycat. I can't accept this ! One word - Yucks !



Well I somewhat think that this group has no right to bash on SNSD like that.They don't sing, they don't dance well and they are not even pretty like seriously they have somewhat nice bodies.. but to say they have the natural beauty they are bragging about. I guess they have to take a long look in the mirror..not bashing on them..just saying the truth...even if they sing good, look good and dance good...they should not go bashing other groups.



this to me is disrespectful and degrading..dont bash a group and then proceed to do a horrible cover of them for attention.. i cant believe sm gave them permission to do this and if they didnt they should sue their dumbasses. Im a huge snsd fan and i will still defend any group who is being wronged like this SOO PISSED